Wednesday 30 October 2013

Mengapa Gangguan Tidak Selesai

Saya ada terbaca blog yang menceritakan tentang pesakit yang mengalami gangguan yang telah berjumpa dengan ramai perawat tetapi tidak sembuh. Sembuh sekejap, gangguan datang semula.

Perlu diketahui dan yakin bahawa gangguan yang berlaku itu adalah dengan izin Allah s.w.t jua. Penyembuhan juga pada izin Allah s.w.t jua yang Maha Menyembuhkan. Perawat hanya boleh berusaha, ikhtiar dan doa. Selebihnya, terserah pada Allah s.w.t.

Jin juga adalah makhluk ciptaan Allah s.w.t seperti manusia. Ada berbilang bangsa, pangkat, taraf dan sebagainya. Kadang-kadang pesakit merasa pelik kenapa ada jin yang kuat yang mampu membaca al-quran, tidak berkesan dengan bacaan ruqyah dan sebagainya.

Sesungguhnya, jin juga mempunyai tahap kekuatan yang tersendiri. Jin terdiri dari golongan Islam dan bukan Islam. Ada yang kebal, ada yang lemah. Untuk bertarung dengan jin yang kuat dan tahap tinggi, si perawat juga perlu memiliki ilmu & amalan yang tinggi untuk menarik rahmat Allah s.w.t. Perawat perlu menjaga niat dan iktikad yang betul, insya Allah gangguan yang kuat sekalipun dapat diselesaikan dengan izin Allah s.w.t.

No comments:

Post a Comment