Thursday 8 November 2012

Pertahanan: Kit Keselamatan Di Rumah

Kebelakangan ini kita sering mendengar pelbagai kisah serangan / gangguan jin dan sihir terhadap manusia. Terdapat gangguan bermotif dan tidak kurang juga gangguan tidak bermotif. Walaupun dunia semakin moden dengan arus pembangunan yang bertali arus, namun sama ada sedar atau tidak masih ada lagi antara kita yang masih mendapatkan khidmat daripada jin dan tukang sihir.

Serangan daripada jin mahupun tukang sihir tidak mengenal siapa. Semua orang terdedah pada serangan termasuk perawat itu sendiri. Maka, seharusnya perawat dan ahli keluarga mereka selalu berwaspada dan bersedia pada setiap masa pada serangan mengejut dan tidak diingini.

Oleh yang demikian, disarankan agar kita sentiasa menyimpan kit keselamatan sama ada di rumah atau dibawa bersama-sama ke mana-mana. Seperti mana kita diajar untuk menyediakan kit keselamatan ubat-ubatan atau kit keselamatan kebakakaran untuk memberi perlindungan lapisan pertama, maka dalam rawatan Islam juga kita seharusnya memiliki kit keselamatan tersebut.

Antara kandungan kit keselamatan yang boleh disediakan ialah:

1. Air minuman yang telah didoakan
2. Air mandian yang telah didoakan
3. Minyak wangi yang telah didoakan
4. Limau purut / limau nipis yang telah didoakan
5. Garam kasar yang telah didoakan
6. Lada hitam yang telah didoakan

Barang tersebut hendaklah sentiasa ada supaya mudah bagi kita untuk membuat pertahanan asas sekiranya terdapat gangguan sebelum pergi berjumpa atau menerima rawatan daripada mana-mana perawat Islam.

p/s: Kami menawarkan khidmat bagi menyediakan kit keselamatan di atas. Barangan hendaklah disediakan oleh anda. Emelkan kepada fiqrullah786@gmail.com. Tiada caj dikenakan. Sumbangan ikhlas boleh disalurkan ke tabung yang disediakan.

No comments:

Post a Comment